woensdag 7 juni 2017

***** VGB MASTERS OP HET SPUI IN BOEZEM ******


Op tweede Pinksterdag werd op het Spui in Boezem (Rilland) de VGB Masters gehouden ,deze wedstrijd werd georganiseerd door Vrije Vissers Nederland (Geert Pakvis )
Voor ons een heel onbekende en mooie plas in zeeland  .
We waren rond 6 uur al aangekomen aan dit zeer mooi water.Onmiddellijk kwam ons Geert al verwelkomen. We hadden het ons eens gemakkelijk gemaakt door de casters en pieren te bestellen bij Geert.
Om 6.30 werd er begonnen met de nummer trekking ,de vissers werden verdeeld in 3 sectoren.
Ik had nr 20 getrokken dus midden in de rij.Na dat ieder visser zijn nummer had konden we na onze visplek gaan auto nog geen 10 van je af wat wilden we nog meer.
Jammer dat we de wind volledig op kop hadden.
Ik had gekozen voor op 2 plaatsen te vissen,Een plaats op 20 m en een 2 plaats op 40 m.


Om 8 uur werd er gestart met de wedstrijd.Het was al snel te zien dat het geen gemakkelijke wedstrijd ging worden door de meer opkomende wind.Bij mij in de buurt werd er bijna niets gevangen op wat palingen na.Was na 2 uur vissen dat er een plaats of 4 van me af de eerste brasems werden gevangen.Bij mij bleef het maar heel stil .


Het was op de lage en hoge nummers dat er redelijk wat brasems werden gevangen.De vis lag op deze mooie plas dan ook zeer plaatselijk.Ik zelf kreeg na 3 uur vissen het eerste teken dat er vis op mijn plek kwam op de afstand van 40 m.een lijn zwemmer .Kort had ik nog een teken van vis gehad. Het was toch na een hele tijd wachten toen ik mijne eerst mooie aanbeet kreeg en deze was dan ook raak een mooie Brasem van meer dan 2 kg mooie gezonde vis.


Maar daar bleef het dan ook bij ,nog af en toe een paling maar verder niets meer.Ook op de korte plaats kreeg ik geen teken van leven.Het was dan toch het laatste uur dat ik nog enkel mooie brasems wist te vangen .Verder op de lage en hoge nummers werd er toch mooi vissen gevangen.Het was dan Ben v Ek die op het voorlaatste nr zat die met overmacht deze VGB Masters wist te winnen met 47980 gr



,andere vak winners waren J v Mourik met 27000 gr


 derde vak winnaar was D vd Ende met 26320 gr


Ik zelf wist toch ook nog in de middelste sector 13 kg aan brasems te vangen.Voor mijn was dit toch weer een leerrijke visdag en veel geleerd .


 Hier de uitslag van de VGB Masters

1   Ben v Ek        47980 gr
2   J v Mourik     27000 gr
3  D vd Ende       26320 gr
4  Alain Claeys   34650 gr
5  P Haast           17400 gr
6  Rien V Dijk     23700 gr
7  M v Gorp        28710  gr
8  M Kats            14930 gr 
9  John v Gastel    


Op 9 Juli is hier weer een wedstrijd maar een koppel
 

Geen opmerkingen: