maandag 5 december 2016

************WINTERVISSEN OP DE BOTEAKKER IN GEISTINGEN *********

Nu de temperaturen weer tegen of onder nul gaan hadden ik nog eens besloten om met de feeder op de mooie voorns te gaan op de zo bekende maas plassen .Had gekozen aan  het stuk de Boteakker te gaan.Toen ik er aan kwam waren ze juist daar bezig met het aanleggen van het fietspad ,dus het werd daar vanaf nu slepen geblazen.

Vanaf nu alles we graag vrij willen gaan vissen zullen we de auto moeten plaatsen aan de daar voor ziende parkings langs de aangelegde weg.Of bij de nieuwe mooie aan gelegde trappen.
 Hier in Geistingen wordt niet alleen aan de wandelaars en fietsers gedacht maar ook aan de vele vissers.Maar nu genoeg gepraat over de trappen en fietspad ,we komen om een mooi dagje te vissen .

  Eens maal op mijn plek aan gekomen gelukkig kreeg ik alles in eens daar.De bedoeling was om op twee plaatsen een voerplek te maken ene op een 32 m en ene rond de 70 m.Normaal is ik vrij ga vissen maak ik maar een voerplek .Ga nu veel meer toeleggen voor de grote wedstrijden met de feeder .Heb dit jaar meer met de feeder dan de vaste hengel gevist zeker na die gezondsheid reden van deze zomer.

Voor deze dag had ik gekozen voor  Feeder Geel van Verpa dit samen met Compettion plus van Geers dit met speciaal gebrande hennep en de Coriander .
 Voor de korte afstand had ik gekozen voor de Beast Master commercial cx 8'- 11' Feeder van Shimano .is wel nog een oud model maar voor  de voorn vindt ik persoonlijk een zeer goede en prachtig afgewerkte hengel.
                                                    Voor de verre afstand had ik nog eens een oude hengel uitgehaald  waar ik nooit veel mee gevist had .
Namelijk deQ.master KOC Feeder 450 
Maar voor die tijd een zeer goede hengel voor het vissen op een lange afstand.Maar jammer genoeg vond ik het toen nog veel te saai ,maar daar ben ik onder tussen toch al van terug gekomen.                          

  Onder tussen heb ik me meer toe gelegd op het vissen met de feeder en veel minder met de vaste hengel.Het is zelfs al zo ver dat ik me nu echt op aan toeleggen ben op de afstanden van 70 en meer .
Onder tussen heb ik mijn materiaal in orde staan ,voor de korte afstand heb een gesloten korfje van 20 gr staan en voor de 70 m afstand een afgeplakte speedkorf van 60 gr. waar door ik zonder moeite die afstand haalde zeker nu er er een beetje wind staat.  Ik begon met het opbouwen van de verste afstand met in het voerkorfje casters en geknipte pieren .In begin zet ik met een grote korf verschillende korven en laat het daar tot rust komen.  Ondertussen bouwde ik de korte plek op dit  met casters en enkele dode maden in het voer .Na een 20 minuten begon ik al mooie voorns te vangen op de caster.Maar bracht toch nog regelmatig een korfje met aas naar de achterste plek waar ik nog geen teken van leven bleef te zijn.Dan maar terug  kort bij waar de vis toen volledig aanwezig was ,allemaal mooie voorns bij wat kan het dan toch mooi zijn.

  
Maar toch ging ik regelmatig zien hoe het op  lange afstand om de plek te onderhouden,maar het was altijd noppes de vis zat veel korter toch de voorns .Dan maar op die afstand verder en proberen toch een dikker vis te vangen .

  Wat dan ook gebeurde echte mooie voorns zo groot als een baksteen .Bij elke inworp had ik beet gelijk de korf neer kwam.Maar toch wou ik ook wat  vangen op de andere afstand dus  terug daar heen ,maar nu met een mestworm en een caster op de haak,en dit bleek succes te zijn een mooie aanbeet volgende even later een mooi brasem het resultaat.Je ziet maar de aan houder wint al tijd,maar verder bleef het op paar voorns zeer stil. Gelukkig kreeg ik op die korte afstand wel nog regelmatig beet zou dat ik toch een fijne visdag had gehad.




   
                   

Geen opmerkingen: