maandag 11 mei 2015

Kanaal Wessem-Nederweert

Het kanaal Wessem-Nederweert is een verbindingskanaal tussen de plaatsen Wessem en Nederweert.Het kanaal is ongeveer 17 km lang.Het verbindt de Zuid-Willemsvaart en de Noodervaart bij Nederweert met de Maas.Het kanaal heeft een sluis.


Het is ook het kanaal waar in augustus in het kader van Nk zoetwatervissen word gehouden.Hier voor heeft de Sportvisserij Limburg ,Nu al een 2000kg blankvoorn uit gezet.


Het parcour voor dat kampioenschap is helemaal vernieuwd en ingezaaid en is over het heel parcour zeer goed bereikbaar.
Via de E25 afrit Kelpen-Oler brug over en meteen rechts richting Wessem.

Dit kanaal is een zeer langzaam stromend kanaal met een diepte van 2,5 tot 3 m .enkel als de sluis in werking is stroomt het iets meer.


Toen ik gisteren aankwam zag ik dat het water zeer helder was,kon bijna de bodem zien in de kant.Had gekozen om op 11 m te gaan vissen,bij het uitpeilen had ik gezien dat er weinig verschil was tussen 10 en 13 m ongeveer een dobber verschil .Wel was er op 4 m dieper dan op 11 m.mss goed voor bij troebel water ook een hengeltje klaar te maken.

 

 Bij het opstellen had ik gekozen voor dobbers van 0,4 tot 1 gram,en een een voertje voor de voorn met veel leem, dit met piekkies en casters.



 Na dat ik mijn voeder klaar had en alles mooi gesteld had begon ik met mijn voeder volledig te cuppen zeker bij dit helder water,had onmiddellijk door dat het zeer moeilijk ging worden voor wat voorntjes aan de haak te slaan.regelmatig cupde ik wat casters bij.Toch was het ongeveer 40 minuten wachten op de eerste voorn  ,door regelmatig casters bij te cuppen ving ik zeer regelmatig voorntjes van de zelfde maat .


Gelukkig kwam er ook regelmatig een schepvoorn bij en enkel mooie baarzen.Toen de beten na 2 uurtje minder werden besloot ik enkel kleine voer bollekes bij te cuppen,Maar dat bleek totaal verkeerd te zijn.Na zo'n 4 uur vissen had ik toch een 35 stuks wat toch niet slecht was .Maar kon natuurlijk nog veel beter ,maar ik weet nu al dat het NK zeer moeilijk zal gaan worden zeker met zoveel vissers.






    


Geen opmerkingen: