zaterdag 18 juni 2011

tips voor het match vissen

Voor als ik ga match vissen zorg ik dat mij matchdobbers ,en zeker de voorgelodematch dobbers voorzien zijn van de juiste gewichtjes,Zo kan ik altijd van dobber veanderen.
Ik vis namelijk altijd met onderlijnen waar het lood al op staat.
zo heb ik 3 verschillende onderlijnen ,
De onderlijnen die ik heb ,hebben drie verschillende gewichten op de lijn,namelijk 0,8-1,8-4 gram
Zo heb ik een lat gemaakt waar ik de loodverdelig heb op staan en de juiste nr van het matchlood
Mijn onderlijnen hebben een lengte van 1.5 m zo kan ik ook nog altijd ondiep vissen ,En op dieper waters  kan ik nog altijd lood op de bovenlijn plaatsen,en daardoor kan ik altijd van dobber veranderen als ik met zwaarder dobbers moet hengelen en zeker als plots de wind moet opkomen

ik zelf gebruik nu ook de match dobbers van TIMM'S die hebben een variable  beloding met een extra lange antenne in carbon kunststof voor het vissen bij veel wind en onderstroom en hebben een body van balsa en pauwenveer

Geen opmerkingen: